Polityka Prywatności

Szanując Państwa prawo do prywatności oraz respektując przestrzeganie prawa ochrony danych osobowych,
ANCLARA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ przetwarza dane osobowe w sposób bezpieczny, zapewniając dostęp do danych jedynie osobom upoważnionym i odpowiednio przeszkolonym, jedynie w zakresie, w jakim jest to niezbędne ze względu na wykonywane zadania.
ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH (ADO)


Anclara Health Aesthetics Lek. Anna Płatkowska


ul. Puławska 136/61, 02-624 Warszawa
Z ADO można skontaktować się w następujący sposób:


● listownie na adres: jak wyżej
● przez formularz kontaktowy na stronie: https://anclara.pl/
● telefonicznie: +48 506 442 500

RODZAJ I KATEGORIE DANYCH

W zależności od celu i podstawy prawnej przetwarzania, ANCLARA Sp. z o.o. może zbierać i przetwarzać m.in.
następujące dane:

  1. dane identyfikujące takie jak: imię, nazwisko, PESEL, data urodzenia, nazwa firmy, NIP, REGON, adres prowadzenia działalności gospodarczej, numer rachunku bankowego;
  2. dane kontaktowe takie jak: adres korespondencyjny, adres zamieszkania, numer telefonu, adres e-mail;
  3. dane zbierane podczas postępowania rekrutacyjnego: wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia, umiejętności, referencje, wizerunek, inne informacje dobrowolnie ujawnione w dokumentach aplikacyjnych i podczas prowadzonego postępowania rekrutacyjnego;
  4. dane zbierane i przetwarzane w celu świadczenia usług medycznych, w tym w szczególności dane dotyczące stanu zdrowia;
  5. dane zbierane i przetwarzanie w celu przeprowadzenia konsultacji i wykonania zabiegów (odnośnie osób korzystających ze świadczonych przez ANCLARA Sp. z o.o. usług innych niż medyczne).


W przypadku pacjentów, podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak stanowi warunek ustawowy w zakresie prowadzenia przez placówkę dokumentacji, w tym dokumentacji medycznej w sposób określony
przepisami prawa. Niepodanie danych może skutkować odmową rejestracji wizyty oraz odmową udzielenia świadczenia medycznego. Podanie danych kontaktowych ułatwia komunikację z pacjentem czy osobą korzystającą z usług innych niż zdrowotne (potwierdzenie, odwołanie wizyty).
W przypadku kontrahentów, podanie danych osobowych jest niezbędne do realizacji umowy.


Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z przepisów prawa jest niezbędne, aby uczestniczyć w
procesie rekrutacji. Konsekwencją niepodania tych danych może być wykluczenie kandydata do pracy z
prowadzonego postępowania rekrutacyjnego. Podanie przez kandydata pozostałych danych ma charakter
dobrowolny i nie ma wpływu na możliwość udziału w rekrutacji.


CEL, PODSTAWA PRAWNA I OKRES PRZETWARZANIA DANYCH

Cel przetwarzania danych Podstawa prawna przetwarzania danych Okres przetwarzania danych
Rejestracja Pacjenta, realizacja umowy na świadczenie usług medycznych i komunikacja z Pacjentem art. 9 ust. 2 lit h) RODO w związku z art. 3 ust. 1 ustawy o działalności leczniczej i art. 24 ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta; art. 6 ust. 1 lit c) RODO – obowiązek prawny oraz art. 6 ust. 1 lit. b) RODO – realizacja umowy na świadczenie usług Dokumentacja medyczna przechowywana jest przez okres 20 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano w niej ostatniego wpisu, z zastrzeżeniem wyjątków wskazanych w art. 29 ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
Udzielanie świadczeń zdrowotnych art. 6 ust. 1 lit c) RODO – obowiązek prawny oraz art. 9 ust. 2 lit h) RODO w związku z art. 3 ust. 1 ustawy o działalności leczniczej i art. 24 ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta Dane osobowe pacjenta przechowywane są przez okres udzielania świadczenia medycznego, nie dłużej niż przez okres 20 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu do dokumentacji medycznej.
Udzielanie świadczeń i usług innych niż zdrowotne art. 6 ust. 1 lit. b) RODO - wykonanie umowy, 6 ust. 1 lit. f) RODO – prawnie uzasadniony interes; art. 9 ust. 2 lit. a) – RODO- wyraźna zgoda osoby, której udzielane są świadczenia Dane osobowe w zakresie zawarcia umowy na wykonywanie świadczeń innych niż zdrowotne będą przetwarzane do końca okresu przedawnienia ewentualnych roszczeń z umowy lub do czasu wycofania wyrażonej zgody na przetwarzanie danych szczególnych kategorii.
Upoważnienie osób trzecich do informacji o stanie zdrowia pacjenta i do dokumentacji medycznej art. 6 ust. 1 lit c) RODO – obowiązek prawny w związku z art. 9 ust. 3 ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta – realizując prawo pacjenta do informacji art. 6 ust. 1 lit c) RODO – obowiązek prawny w związku z art. 26 i 27 ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz w § 70 i § 71 Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 6 kwietnia 2020 r. w sprawie rodzajów, zakresu i wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania- realizując prawo pacjenta do dokumentacji medycznej Upoważnienia wraz z dokumentacją medyczną przechowywane są przez okres 20 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano w niej ostatniego wpisu, z zastrzeżeniem wyjątków wskazanych w art. 29 ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
Wystawianie recept na produkty lecznicze, recept na refundowane: środki spożywcze specjalnego przeznaczenia żywieniowego, wyroby medyczne, produkty lecznicze, zlecenia na zaopatrzenie w wyroby medyczne art. 6 ust. 1 li c) RODO – obowiązek prawny oraz art. 9 ust. 2 lit h) RODO - zapewnienie opieki zdrowotnej Wystawione pacjentowi recepty są przechowywane wraz z dokumentacją medyczną przez okres 20 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano w niej ostatniego wpisu z zastrzeżeniem wyjątków wskazanych w art. 29 ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
Wystawianie skierowań na badania art. 6 ust. 1 lit c) RODO – obowiązek prawny oraz art. 9 ust. 2 lit h RODO zwykle w związku z art. 54 ustawy o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa lub innych właściwych przepisów z zakresu prawa ubezpieczeń społecznych Skierowania na badania są przechowywane przez: okres 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego w przypadku, w którym udzielono pacjentowi świadczenia zdrowotnego będącego przedmiotem skierowania lub zlecenia lekarza oraz okres 2 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym wystawiono skierowanie – w przypadku, gdy świadczenie zdrowotne nie zostało udzielone z powodu niezgłoszenia się pacjenta w ustalonym terminie (chyba że pacjent odebrał skierowanie).
Prowadzenie dokumentacji medycznej art. 6 ust. 1 lit c) RODO – obowiązek prawny, art. 9 ust. 2 lit h RODO w związku z art. 3 ust. 1 ustawy o działalności leczniczej i art. 24 ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta Dokumentacja medyczna przechowywana jest przez okres 20 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano w niej ostatniego wpisu, z zastrzeżeniem wyjątków wskazanych w art. 29 ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
Wysyłanie wiadomości poprzez formularz kontaktowy na stronie internetowej art. 6 ust. 1 lit. f RODO – przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO- czynności zmierzające do zawarcia umowy Do czasu zgłoszenia sprzeciwu.
Ustalenie, dochodzenie roszczeń i obrona przed roszczeniami art. 6 ust. 1 lit. f RODO – przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora Przez 6 lat – dochodzenie i obrona przed roszczeniami w związku ze zrealizowanymi usługami
Prowadzenie działań marketingowych art. 6 ust. 1 lit .f) RODO – prawnie uzasadniony interes Do czasu zgłoszenia sprzeciwu
Zawarcie i realizacja umowy art. 6 ust. 1 lit. b) RODO – wykonanie umowy art. 6 ust. 1 lit .f) RODO – prawnie uzasadniony interes Do 3 lat licząc od końca roku, w którym wygasło zobowiązanie stanowiące przedmiot umowy.
Prowadzenie korespondencji elektronicznej i w formie tradycyjnej art. 6 ust. 1 lit .f) RODO – prawnie uzasadniony interes W tym zakresie stosuje się okresy retencji właściwe dla danego zbioru i procesu przetwarzania danych osobowych.
Rekrutacja pracowników pomocniczych, administracyjnych oraz medycznych art. 6 ust. 1 lit. b) RODO – podjęcie działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy art. 6 ust. 1 lit. c) RODO – obowiązek prawny w związku z przepisami Kodeksu Pracy oraz art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – prawnie uzasadniony interes ADO Dokumenty są usuwane niezwłocznie po zakończeniu procesu rekrutacji.